寒がり春さんのニューヨーク一人暮らし - A frozen Japanese living in Manhattan

寒がりなのに極寒のニューヨークに住むロースクール生(コロンビア大学)のブログです。

One to World とフルブライト

f:id:Harry_Harry:20180127120232j:plain

The Event of One to World (Photo : Visiting local family in New York State @ Christmas)

 

Today I participated in One to World Conversation with Sonia Gardner, president, managing partner and co-founder of Avenue Capital Group. As a member of 12 Fulbright students. She is operating a boutique hedge fund specialized in distressed debt.

 

Business Insider included her in their list of 25 most powerful women on Wall Street. Her backbone was also law ( graduated from JD of Cardozo School of Law ), but after a few experience as a lawyer, she co-founded the firm with her brother.

 

Although I guessed that she is the most successful people I ever met before at least in terms of building firm from scratch, and listed to one of most 400 richest American, she is so soft and seems like relaxed.

 

What is most impressed for me was that when she hires people thorough interviews, most important thing is "integrity" she mentioned. She also says that a lot of success is coming from common sense. Having a policy, doing hard work which you love, and keeping a lot of friends you got before. These factors supports her to her ultimate goal, she said. Thanks for IIE to having us.

 

今日は、フルブライト奨学生をバックアップしているOne to WorldというNPOのイベントで、自らの立ち上げたヘッジファンドを経営されているソニアガードナー氏とお会いしてきました。調べてみると最もリッチなアメリカ人400人に選ばれたこともある方で、正直、どんなキャラクターの方なのか全く想像つかなかったのですが、とてもソフトで知性が雰囲気に溢れ出ているタイプのかたでした。

 

問題は、、緊張のあまり、ただでさえ、ヨレヨレの僕の英語がさらにヨレヨレになり、、。。日本語だと喋りながら、相手の反応をみて、語感の調整ができますが、慣れない言語だと、表現も直接的になるし、この表現は強すぎると思うけど、うまい言い回し等知らないし、と悩むこと多々でした。難しい。

 

私は、フルブライト奨学生として留学をさせてもらっているのですが(この話はまた違う機会に書きます)、このフルブライト奨学生として留学させてもらうことのメリットの一つで、あまり他の留学生のブログなどで紹介されていないものとして、このOne to Worldの主催するイベントに(かなり優先的に)参加できることがあります。

 

写真は、クリスマスにニューヨーク州の北部(アッパーステート:都会のマンハッタンとは全く違い豊かな自然や郊外地が広がっています。)の地元のホストファミリーのお宅にお邪魔した時のものです。

 

他にも国際連合のツアーや。

 

f:id:Harry_Harry:20180127121629j:plain

 

サンクスギビングのツアーや、イェール大へのツアー、コンサートや、ヤンキースの試合観戦、NBLの試合観戦、勉強会、ボランティア、今日のようなアメリカの実業界で活躍されている方にお話を伺いに行けたり、りんご狩り、ワインセラー巡り、映画の論評会などなど、ものすごくたくさんの企画を留学生用に、しかもものすごく安価で提供してくれます。

 

ロースクールだけでなく、フルブライトやこのOne to Worldを通じて知り合った他の分野を学習している友人たちができたことは、僕の留学生活を豊かにしてくれていることは疑いの余地がなく。One to Worldにはめちゃめちゃ感謝しています。

 

One to WorldはNew Yorkを始めたとした東海岸をカバーしている団体なので、それ以外の地域に留学する場合には、カバーの対象外なのですが。One to Worldとフルブライターとして与えられるプログラムは、お金を支給してもらうのと(大げさではなく)匹敵するメリットだと思います。